E-TİCARET SİTENİZİ NASIL TANITMALISINIZ?
Son dönemde gittikçe büyüyen ve geleneksel mağazacılık ile aralarındaki rekabeti farklı bir boyuta taşıyan e-ticarette başarılı olmak için birçok farklı araçtan yararlanmak gerekiyor. Bunlardan biri de reklam ve tanıtım faaliyetlerine gereken özeni göstererek tüketicileri potansiyel müşteriden sadık müşteri kitlesine dönüştürmek. En çok da yeni bir e-ticaret sitesi için bu çalışmaları gerçekleştirmek önemli. Daha önceden yazmış olduğum 'e-ticaret nedir?' yazımı okumanızı öneririm.Dijital dünyada görünürlüğünüzü arttırmak ve varlığınızı sağlamlaştırmak için öncelikle sitenizin içeriğini tam olarak yapılandırmış olmalısınız.Bunun için zukkan.com gibi işinin ehli birinden yardım alabilirsiniz.Yüzlerce hatta binlerce e-ticaret sitesi arasından sıyrılmak ve hem site trafiğini hem de satış hacmini arttırmak için doğru reklam ve tanıtım faaliyetleriyle tüketicilere ulaşmak oldukça zorlu bir süreç.
Peki yeni ya da var olan e-ticaret sitesini duyurmanın yolları nelerdir?
1- Google Adwords – PPC Reklamlar
Kullanıcıların e-ticaret sitesine yönelmelerini sağlamanın yollarından biri, arama motorları üzerinden bulunmayı kolaylaştıracak SEO çalışmalarına ağırlık vermektir. Google Adwords reklamları, belirlenen hedef kitleye belirlenen bütçe doğrultusunda ve yine belirlenen süre boyunca görünürlüğünüzü arttırmanın etkili yolları arasında yer alır.
2- Sosyal Medya Reklamları
Günün belli bir vaktini sosyal medyada geçiren kullanıcılara ulaşmak için Facebook, Twitter, Instagram gibi ağlardan mutlaka yararlanılmalı. Facebook üzerinden yaş, eğitim durumu, beğeniler gibi kıstaslar belirleyerek oluşturulacak hedef kitleye markanızı etkin bir şekilde tanıtabilirsiniz.
3- Google Adsense
Google ile birçok internet sitesine tek seferde reklam vermenizi sağlayan Adsense, e-ticaret firmaları için pratik bir duyuru alternatifi. Reklam verenler, belirledikleri sitelere Google üzerinden reklam veriyor ve keyword aramaları incelenerek en uygun kullanıcılar ile marka buluşturuluyor. Ayrıca banner reklamlar da bu doğrultuda değerlendirilebilecek araçlar arasında yer alıyor. Hedef kitlenizle uyumlu internet sitelerine yayınlayacağınız banner reklamlar, geri dönüşleri ve sitenizin trafiğini arttıracaktır.
4- Video Reklamlar
Son dönemde e-ticaretin ve reklam dünyasının trendlerinden biri olan video içerikler, markaların duyurulmasında yüksek performans sunuyor.
5- E-Posta Pazarlama
Yorumlar
Yorum Gönder