E-TİCARET SİTENİZİ NASIL TANITMALISINIZ?

E TİCARET TANITIM YOLLARI NELERDİR ile ilgili görsel sonucu

Son dönemde gittikçe büyüyen ve geleneksel mağazacılık ile aralarındaki rekabeti farklı bir boyuta taşıyan e-ticarette başarılı olmak için birçok farklı araçtan yararlanmak gerekiyor. Bunlardan biri de reklam ve tanıtım faaliyetlerine gereken özeni göstererek tüketicileri potansiyel müşteriden sadık müşteri kitlesine dönüştürmek. En çok da yeni bir e-ticaret sitesi için bu çalışmaları gerçekleştirmek önemli. Daha önceden yazmış olduğum 'e-ticaret nedir?' yazımı okumanızı öneririm.Dijital dünyada görünürlüğünüzü arttırmak ve varlığınızı sağlamlaştırmak için öncelikle sitenizin içeriğini tam olarak yapılandırmış olmalısınız.Bunun için zukkan.com gibi işinin ehli birinden yardım alabilirsiniz.Yüzlerce hatta binlerce e-ticaret sitesi arasından sıyrılmak ve hem site trafiğini hem de satış hacmini arttırmak için doğru reklam ve tanıtım faaliyetleriyle tüketicilere ulaşmak oldukça zorlu bir süreç. 


Peki yeni ya da var olan  e-ticaret sitesini duyurmanın yolları nelerdir?


google adwords reklam ile ilgili görsel sonucu
1- Google Adwords – PPC Reklamlar


Kullanıcıların e-ticaret sitesine yönelmelerini sağlamanın yollarından biri, arama motorları üzerinden bulunmayı kolaylaştıracak SEO çalışmalarına ağırlık vermektir. Google Adwords reklamları, belirlenen hedef kitleye belirlenen bütçe doğrultusunda ve yine belirlenen süre boyunca görünürlüğünüzü arttırmanın etkili yolları arasında yer alır. 

2- Sosyal Medya Reklamları


sosyal medya reklam ile ilgili görsel sonucu
Günün belli bir vaktini sosyal medyada geçiren kullanıcılara ulaşmak için Facebook, Twitter, Instagram gibi ağlardan mutlaka yararlanılmalı. Facebook üzerinden yaş, eğitim durumu, beğeniler gibi kıstaslar belirleyerek oluşturulacak hedef kitleye markanızı etkin bir şekilde tanıtabilirsiniz.



3- Google Adsense
Google ile birçok internet sitesine tek seferde reklam vermenizi sağlayan Adsense, e-ticaret firmaları için pratik bir duyuru alternatifi. Reklam verenler, belirledikleri sitelere Google üzerinden reklam veriyor ve keyword aramaları incelenerek en uygun kullanıcılar ile marka buluşturuluyor. Ayrıca banner reklamlar da bu doğrultuda değerlendirilebilecek araçlar arasında yer alıyor. Hedef kitlenizle uyumlu internet sitelerine yayınlayacağınız banner reklamlar, geri dönüşleri ve sitenizin trafiğini arttıracaktır.
4- Video Reklamlar

Son dönemde e-ticaretin ve reklam dünyasının trendlerinden biri olan video içerikler, markaların duyurulmasında yüksek performans sunuyor.
5- E-Posta Pazarlama
e posta pazarlama ile ilgili görsel sonucuYeni bir e-ticaret sitesi faaliyete geçecekse e-posta kampanyası yürütmek için yeterli e-posta listesini sağlamak kolay olmayabilir. Ancak bir offline mağazadan online alışverişe geçiyorsanız daha önceki müşterilerinizin bir kısmının e-posta adreslerine sahipsiniz demektir. Bu adresleri yeni e-ticaret siteniz, kampanyalarınız, avantajlarınız, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında bilgiler içeren e-postaları düzenli aralıklarla gönderebilirsiniz. Tüm bu online mecralarla birlikte yeni bir e-ticareti sitesini duyurma yolları arasına offline alanları da dahil etmek gerekir. Oluşturulacak reklam kampanyası, radyo, AVM, billboard gibi farklı araçlarla tüketicilere duyurulabilir.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-TİCARET NEDİR?

SEO VE GOOGLE ADWORDS ARASINDAKİ FARK

B2B NEDİR ?