İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI NEDİR?

İletişim danışmanlığı, marka veya kurumun tüm değerlerinin başarılı ve doğru bir şekilde algılanmasını sağlamaktadır.Her kurumun asıl hedefi başarı sağlayacak işler yapmaktadır.Burada en önemli nokta kurum hakkında algılanan düşünceler yani hedef kitlenin ne algıladığıdır.İşte bu noktada devreye iletişim danışmanı girer.İletişim danışmanının görevi kurumun başarıya ulaşması için büyük önem taşımaktadır.
Markanın kalitesinin nasıl arttırılacağını ve hedef kitlesine doğru iletişim ile nasıl ulaşılacağına,hangi mesajların nerede ve ne zaman gönderileceğine dair tüm detayları belirli bir plan süresinde oluşturmaktadır.


iletişim danışmanlığı ile ilgili görsel sonucu

Markanın iletişim danışmanı öncelikle iletişim becerisine sahip olması gerekmektedir. Doğru iletişim ile hedef kitleye markayı tanıtmayı, olası sorunları zamanında kavrayıp çözüm üretmeyi,markanın kalitesini ve güveninin arttırılmasını sağlar.Günümüz artık dijital bir çağ olarak kabul edildiği için öncelikle bu dönemde iletişimin gerçekleşmesi için markanın görünürlüğü olması gerekmektedir.Peki bu görünürlük nasıl olur?

sosyal medya görünürlüğü ile ilgili görsel sonucu


PR (Public Relations)  yani Halkla ilişkiler , markanın görünürlüğünü arttırmada baş rol oynar.Markanın hedefleri,sunduğu hizmetlerin ve ürünlerin doğru zamanlama ile hedef kitleye yönlendirmek için ikna sürecinden geçirir.Tüm süreç bitip satın alma davranışı oluşturduktan sonra iletişim danışmanlığı iletişim danışmanlığı tüketicinin ürün veya hizmetten memnun kalıp kalmadığını ,olası sorunlar,talep ,şikayet gibi durum analizi yapar.Bu doğrultuda çıkan sonuçlar ile markanın imajındaki eksiklikleri gidermeye olumlu tutum geliştirmeyi sürdürür.

                                    iletişim danışmanlığı ile ilgili görsel sonucu
Aynı zamanda kurum içi ve kurum dışı tüm stratejileri bir arada uyum içinde  yönetmektedir.Hem medya iletişimi hem etkinlik yönetimi hem sosyal sorumluluk çalışmaları ve sponsorluklar gibi çalışmaları hazırlamaktadırlar.Kurumun içi iletişimde çalışanlar arasında sorunlara dikkat etmekte ve pozitif bir iş ortamı yaratmaktadır.Markanın imajı doğrultusunda yenilenmeler ve yapılanmalar gerçekleştirmektedir.Marka iletişim danışmanlığı tüm bu mecraları tek çatı altında toplayan bir hizmet sunar. Öncelikle markanın piyasada nasıl konumlanacağı üzerine çalışmalar yürütülür. Bu çalışmalar sırasında markanın hedef kitlesi, hedef kitleye vaatleri, sloganı gibi bir markanın temelini oluşturacak özellikler belirlenir. Bir sonraki adım ise bu niteliklerin devamlılığı, tutarlığı ve yürütülen marka iletişim danışmanlığı yani, PR çalışmaları ile uyumunun sağlanması olur.

Alanında uzman olmayan bir danışman, bu süreci yanlış ya da eksik yürüttüğünde markanız prestij kaybına uğrar ve çok büyük bir atılım gerçekleştirilmediği sürece de marka adı bu şekilde anılmaya devam eder. Bu durum, hem maddi hem manevi kayıp yaratır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-TİCARET NEDİR?

SEO VE GOOGLE ADWORDS ARASINDAKİ FARK

B2B NEDİR ?