GOOGLE ADS TEKLİF STRATEJİLERİ NELERDİR?

Google Ads,farklı kampanya türlerine göre uyarlanmış çeşitli teklif stratejilerini sunar. Kampanyanızda hedeflediğiniz ağlara ve arttırmak istediğiniz işleme (tıklama,gösterim,dönüşüm veya görüntüleme bağlı olarak kendiniz için en uygun stratejiyi benimseyebilirsiniz. 


Manuel TBM (Tıklama Başı Maliyet) Teklifi
Bu teklif stratejisi, AdWords uzmanları tarafından en çok tercih edilen stratejidir. Ciddi bir zaman gerektirmesi ve tüm  kontrolün sizin üzerinizde olması gibi zorlukları vardır. Ama bununla birlikte bütün anahtar kelimeleri birden fazla metrik üzerinde değerlendirme imkanını da bize sunması gibi avantajları vardır.

Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma


Bu teklif stratejisi size bütçeniz dahilinde günlük olarak alabileceğiniz en yüksek tıklanma sayısını almanızı sağlar. Teklifleri otomatik olarak değiştirerek, sizi en ucuz tıklamalara ulaştırır.Bu stratejiyi, trafik dışında bir beklentiniz olmayan, sınırlı sayıda dönüşüm verisine sahip olan kampanyalarınızda tercih edebilirsiniz. Bütçe sınırı nedeniyle çok fazla gösterim kaybı yaşadığınız kampanyalarda da yine bu stratejiyi deneyebilirsiniz.
Geliştirilmiş TBM

Bu stratejiyi seçtiğinizde Google tarafından teklifleriniz test sürecine sokulur.  Algoritma anahtar kelimelerin dönüşüm sağlama olasılıklarına göre tekliflerinizi arttırır ya da azaltır. Yani esasında dönüşüm optimize edici gibi çalışmaktadır.
Tecrübelerime dayanarak geliştirilmiş TBM’nin her zaman için başarılı olduğunu söyleyemem. Zaman zaman mevcut performansı bozduğunu da deneyimledim. Bunun detaylarını manuel TBM kısmında anlatmıştım. Eğer aynı anda birden fazla hesap yönetiyorsanız ve hesabın dönüşüm yollarını detaylı bir biçimde analiz etme imkanınız yoksa, optimizasyon sürecini bu teklif stratejisine bırakmayı deneyebilirsiniz.

Dönüşüm Optimize Edici
Kampanyanız yeterli dönüşüm verisine sahipse (Son 30 gün içerisinde 15 dönüşüm), Google teklifleri sizin yerinize optimize ederek, daha fazla dönüşüm getirmeyi deneyebilir. Eğer dönüşüm performansınız dalgalanmalardan uzak ise bu strateji tekliflerinizi başarılı bir şekilde değiştirebilir.Bu stratejide değişiklikler zaman aldığı için, geçici bir performans düşüklüğü durumunda sistem tekliflerinizi köklü bir biçimde değiştirebilir. Tekrar düzeltmek için geçen sürede ise performans kaybınız artabilir. Dönüşüm optimize ediciyi denemeden önce manuel tekliflerinizin yedeğini mutlaka alın, böylece sistem köklü değişiklikler yaptığında performans beklediğiniz gibi gerçekleşmezse eski haline hızla getirebilirsiniz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-TİCARET NEDİR?

SEO VE GOOGLE ADWORDS ARASINDAKİ FARK

B2B NEDİR ?