GOOGLE ADS TEKLİF STRATEJİLERİ NELERDİR?
Google Ads,farklı kampanya türlerine göre uyarlanmış çeşitli teklif stratejilerini sunar. Kampanyanızda hedeflediğiniz ağlara ve arttırmak istediğiniz işleme (tıklama,gösterim,dönüşüm veya görüntüleme bağlı olarak kendiniz için en uygun stratejiyi benimseyebilirsiniz.
Manuel TBM (Tıklama Başı Maliyet) Teklifi
Bu teklif stratejisi, AdWords uzmanları
tarafından en çok tercih edilen stratejidir. Ciddi bir zaman
gerektirmesi ve tüm kontrolün sizin
üzerinizde olması gibi zorlukları vardır. Ama bununla birlikte bütün
anahtar kelimeleri birden fazla metrik üzerinde değerlendirme imkanını da bize
sunması gibi avantajları vardır.
Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma
Bu teklif stratejisi size bütçeniz dahilinde günlük olarak alabileceğiniz en yüksek tıklanma sayısını almanızı sağlar. Teklifleri otomatik olarak değiştirerek, sizi en ucuz tıklamalara ulaştırır.Bu stratejiyi, trafik dışında bir beklentiniz olmayan, sınırlı sayıda dönüşüm verisine sahip olan kampanyalarınızda tercih edebilirsiniz. Bütçe sınırı nedeniyle çok fazla gösterim kaybı yaşadığınız kampanyalarda da yine bu stratejiyi deneyebilirsiniz.
Geliştirilmiş
TBM
Bu
stratejiyi seçtiğinizde Google tarafından teklifleriniz test
sürecine sokulur. Algoritma anahtar kelimelerin dönüşüm sağlama
olasılıklarına göre tekliflerinizi arttırır ya da azaltır. Yani esasında
dönüşüm optimize edici gibi çalışmaktadır.
Tecrübelerime
dayanarak geliştirilmiş TBM’nin her zaman için başarılı olduğunu söyleyemem.
Zaman zaman mevcut performansı bozduğunu da deneyimledim. Bunun detaylarını manuel
TBM kısmında anlatmıştım. Eğer aynı anda birden fazla hesap
yönetiyorsanız ve hesabın dönüşüm yollarını detaylı bir biçimde analiz etme
imkanınız yoksa, optimizasyon sürecini bu teklif stratejisine bırakmayı
deneyebilirsiniz.
Dönüşüm
Optimize Edici
Kampanyanız yeterli dönüşüm verisine sahipse (Son 30
gün içerisinde 15 dönüşüm), Google teklifleri sizin yerinize optimize ederek,
daha fazla dönüşüm getirmeyi deneyebilir. Eğer dönüşüm performansınız
dalgalanmalardan uzak ise bu strateji tekliflerinizi başarılı bir şekilde
değiştirebilir.Bu stratejide değişiklikler zaman aldığı için, geçici bir
performans düşüklüğü durumunda sistem tekliflerinizi köklü bir biçimde
değiştirebilir. Tekrar düzeltmek için geçen sürede ise performans kaybınız
artabilir. Dönüşüm optimize ediciyi denemeden önce manuel tekliflerinizin
yedeğini mutlaka alın, böylece sistem köklü değişiklikler yaptığında performans
beklediğiniz gibi gerçekleşmezse eski haline hızla getirebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder