SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ NASIL OLMALIDIR? SOSYAL MEDYA REKLAMLARI
Teknolojinin hızla gelişmesinin ardından kitle iletişim araçlarında da değişimler ve zenginleşmeler yaşanmaya başlandı.Artık insanlarla yalnızca telefonda değil , birbirinden farklı bir sürü sosyal paylaşım sitelerinden haberleşebiliyor,yazışabiliyor,görsel ve videoları paylaşabiliyoruz. Günümüz dijital çağında ,sosyal medya kullanmayan insan sayısını az olarak nitelendirilebilir. Sosyal medya hayatımızı kolaylaştıran ve hızlandıran bir platformdur. Sosyal medya, yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylığıdır. Aynı zamanda eş zamanlı bilgi paylaşımı ve dijital bir platformdur. En çok kullanılan sosyal medya siteleri ; facebook,instagram,twitter,wordpress,google plus,lınkedln vardır.
Bu konu hakkında daha önce yazdığım' sosyal medya yönetimi nedir?' konulu yazımı da okumanızı tavsiye ederim.Bence bir göz atmalısınız :)
Gelelim sosyal medya yönetiminin ne olduğuna , nasıl olmalıdır kısmına. Sosyal medya yönetimi ; sosyal medya sayfa ve hesaplarının nasıl kullanılması gerektiğini,bu süreçte hangi yollardan geçinilceğini,hangi yöntemlerin kullanılacağı gibi tüm durumlara verilen genel addır. Günümüz teknolojisinde birçok işlevi olan sosyal medya ,en önemli pazarlama stratejilerinden biri olarak da kabul edilebilir. Bu nedenle sosyal medya yönetiminin önemi gün geçtikçe artmaktadır.
Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır?
- Hedef kitle belirleme : Kitlenizin yaş aralığı,cinsiyeti,ilgi alanları vs. bilmeniz gerekmektedir. Böylelikle sosyal medya hesaplarınızdan hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapabilirsiniz.
- İçerik yönetimi : Kaliteli bir sosyal medya yönetimi,markanızın arama motorlarında en üst sıralarda çıkmasına da büyük ölçekli yardımcı olur.Böylelikle hedef kitlenize daha çabuk ulaşmış olursunuz.
- Rakip analizi : Rakiplerinizin güncel hareketlerini takip ederek,onların gönderilerinden daha baskın içerikler paylaşmalısınız.Sosyal medyayı rakiplerinizden daha aktif kullanmalısınız.
- Reklam yönetimi :
- Analytics : Sosyal medyada yapılan paylaşımların hedefe ulaşıp ulaşmadığı mutlaka kontrol edilmelidir.Günlük,haftalık,aylık ve yıllık raporlar alıp bu raporlara göre strateji değiştirme ve geliştirmek gerekebilir.
Peki sosyal medya reklamlarında ne gibi stratejiler olmalıdır:
- Marka,ürün veya hizmetinizi iyi şekilde tanımlayın
- Amacınızı belirleyin
- Hedef kitlenizi belirleyin
- Mesajınızı belirleyin
- Vurucu bir başlık oluşturun
- Reklamınızın hangi tarih ve zaman aralığında yayımlanacağına dikkat edin
- Trendleri takip edin
- Görsel açıdan güçlü içerik oluşturun
- Reklamınıza gelen tepkileri iyi takip edin
- Özgün olun
Yorumlar
Yorum Gönder