İNFLUENCER MARKETİNG NEDİR?
Günümüz işletmeler , ürünlerini ya da hizmetlerini tanıtmak için sosyal medyanın gücünden yararlanarak reklam ve pazarlama yapmaktadırlar. Artık reklamların kitlelere ulaştırabilmesi için güçlü bir slogan ya da görsel yeterli olmamaktadır ve etkileyici bir kişiye ihtiyaç duyulmaktadır. İşte tam bu noktada yeni bir pazarlama türü olan " influencer marketing" devreye giriyor. Bu pazarlama yöntemini anlatmadan önce "ınfluencer" ne olduğunu bilmemiz gerekiyor. İnflucencer, ingilizce' de etkileyici anlamına gelmektedir. Yani kısacası insanların davranışlarını etkileyen ya da değiştiren kişidir.
Influencer, insanların davranışlarını etkileyen ya da değiştiren kişidir. Günümüzün yeni medya dünyasında influencer, sosyal medya kanallarında belirli bir güce ve popülerliğe sahip olan, hitap ettiği takipçi kitlesini etkileyen bilirkişidir.
Influencer, insanların davranışlarını etkileyen ya da değiştiren kişidir. Günümüzün yeni medya dünyasında influencer, sosyal medya kanallarında belirli bir güce ve popülerliğe sahip olan, hitap ettiği takipçi kitlesini etkileyen bilirkişidir.
Influencer ünlü bir kişi, internet fenomeni, blogger, Youtube
vloggerı ya da Instagram ünlüsü olabilir.
Peki gelelim İnfluencer marketing nedir?
Günümüz yeni medyasında ,belirli bir kitleyi
etkileme gücü olan kişilerin sahip oldukları sosyal medya ve dijital medya
kanalları aracılığı işe herhangi bir ürün ya da hizmet hakkındaki deneyim ve
önerilerini takipçileri ile paylaşarak yaptıkları tanıtım ve pazarlama
aktivitelerinin tümüdür. İnfluencer marketing stratejisinde,internetin gücünden
faydalanılarak hedef kitlenin istenilen tüketim davranışlarını gerçekleştirmesi
sağlanır. İnfluencer marketing , gücünü 3 kaynaktan alır :
1. Sosyal erişim: Influencer’lar sosyal medya kanalları ile milyonlarca kişiye
ulaşabilirler.
2. Orjinal içerik: Influencer’lar orjinal, etkileyici, sıradışı ve pazarlama odaklı niş
içerikler üretirler.
3. Tüketici güveni: Influencer’lar dinleyici kitlesi ile güçlü ilişkiler inşa eder;
takipçileri influencer’ların fikirlerine güvenir.
Peki neden bu pazarlama tekniğini kullanmalıyız? Cevap çok basit: bu yöntem
ile marka bilinirliğinizi, potansiyel müşteri sayınızı ve dijital pazarlamadan
elde ettiğiniz geliri bir anda yükseltebilirsiniz. Doğru bir “influencer” yani
“etkileyen” kişi bulduğunuzda markanız doğru müşterilere ulaşabilir. Ayrıca
geleneksel reklam uygulamaları etkisini yavaş yavaş kaybetmektedir ve kullanıcılar bu reklamları artık
umursamamaktadır. Yapılan araştırmaya göre pazarlamacıların %84’ü 2017 yılı
içerisinde en az bir kere influencer pazarlama tekniğini kullanacaklardır.
Yorumlar
Yorum Gönder