İNFLUENCER MARKETİNG NEDİR?

Günümüz işletmeler , ürünlerini ya da hizmetlerini tanıtmak için sosyal medyanın gücünden yararlanarak reklam ve pazarlama yapmaktadırlar. Artık reklamların  kitlelere ulaştırabilmesi için güçlü bir slogan ya da görsel yeterli olmamaktadır ve  etkileyici bir kişiye ihtiyaç duyulmaktadır. İşte tam bu noktada yeni bir pazarlama türü olan " influencer marketing" devreye giriyor. Bu pazarlama yöntemini anlatmadan önce "ınfluencer" ne olduğunu bilmemiz gerekiyor. İnflucencer, ingilizce' de etkileyici anlamına gelmektedir. Yani kısacası insanların davranışlarını etkileyen ya da değiştiren kişidir.


Influencer, insanların davranışlarını etkileyen ya da değiştiren kişidir. Günümüzün yeni medya dünyasında influencer, sosyal medya kanallarında belirli bir güce ve popülerliğe sahip olan, hitap ettiği takipçi kitlesini etkileyen bilirkişidir.


Influencer ünlü bir kişi, internet fenomeni, blogger, Youtube vloggerı ya da Instagram ünlüsü olabilir.

Peki gelelim İnfluencer marketing nedir?

Günümüz yeni medyasında ,belirli bir kitleyi etkileme gücü olan kişilerin sahip oldukları sosyal medya ve dijital medya kanalları aracılığı işe herhangi bir ürün ya da hizmet hakkındaki deneyim ve önerilerini takipçileri ile paylaşarak yaptıkları tanıtım ve pazarlama aktivitelerinin tümüdür. İnfluencer marketing stratejisinde,internetin gücünden faydalanılarak hedef kitlenin istenilen tüketim davranışlarını gerçekleştirmesi sağlanır. İnfluencer marketing , gücünü 3 kaynaktan alır :

1. Sosyal erişim: Influencer’lar sosyal medya kanalları ile milyonlarca kişiye ulaşabilirler.
2. Orjinal içerik: Influencer’lar orjinal, etkileyici, sıradışı ve pazarlama odaklı niş içerikler üretirler.
3. Tüketici güveni: Influencer’lar dinleyici kitlesi ile güçlü ilişkiler inşa eder; takipçileri influencer’ların fikirlerine güvenir.
    Peki neden bu pazarlama tekniğini kullanmalıyız? Cevap çok basit: bu yöntem ile marka bilinirliğinizi, potansiyel müşteri sayınızı ve dijital pazarlamadan elde ettiğiniz geliri bir anda yükseltebilirsiniz. Doğru bir “influencer” yani “etkileyen” kişi bulduğunuzda markanız doğru müşterilere ulaşabilir. Ayrıca geleneksel reklam uygulamaları etkisini yavaş yavaş kaybetmektedir ve  kullanıcılar bu reklamları artık umursamamaktadır. Yapılan araştırmaya göre pazarlamacıların %84’ü 2017 yılı içerisinde en az bir kere influencer pazarlama tekniğini kullanacaklardır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-TİCARET NEDİR?

SEO VE GOOGLE ADWORDS ARASINDAKİ FARK

B2B NEDİR ?